Marantz DV7001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz DV7001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

MWD57 04-03-2011
Geschreven voor: Marantz DV7001

Na vele jaren aangerommeld met goedkope dvd spelers, goede draaitafel, en minidisk(wat nog het beste klonk) op een gereviseerde Quad 33-300 set en Vifa vivace 94 met gemodificeerde tweeters, is dit een waarlijke openbaring.
Dit magisch monster tilt in één keer het hele spul naar naar een fabelachtig mooi geluid.
Het geluid in deze combinatie is warm, strak en vol, met veel nuances en detail van instrumenten zoals ik het nog nooit heb gehoord,maar nergens overdreven of opdringerig, wat je dr ook in stopt,het klinkt.
Het beeld is uitstekend verder, geen blue ray, maar dat interesseert me niet zo veel, goed genoeg voor als je toch voornamelijk oudere films of documentaires kijkt.
Alleen verschijnt soms eens de melding 'no disk', en dan opnieuw er in, en dan gaat ie.
Ja en verder heeft ie een wat corpulent voorkomen, maar met zo'n overdonderende sound is iets van fysieke aanwezigheid direct vergeven,zeker voor die prijs.

M

n v uit a 08-11-2009

------------Update review, 8-11-2009---------
ik heb een poos geleden een review geplaatst waarin ik niet blij was met het loopwerk omdat deze erg trilde heb hier een reactie op gekregen en wou even zeggen dat het inderdaad aan de slechte balans van die goedkope schijfjes lag schijven liggen inmiddels in de prullenbak gebruik nu schijven van het merk platinum echt een aanrader ben dus weer helemaal tevreden met de dv 7001

----------1e review, 30-9-2009----------
heb mijn marantz dv 7001 dvd speler nu een klein jaar in bezit ik heb er al ongelooflijk veel problemen mee gehad regelmatig uitvallen als ik er een cd dvd of gekopieerde dvd r of rw in doe en soms begint het loopwerk zo hard te draaien dat als je de behuizing van het apparaat aanraakt hij helemaal trilt ben in overweging om een ander merk denon of pioneer aan te schaffen dus als je nog een marantz dv 7001 zoekt voor onderdelen je weet nooit dus binnenkort te vinden op tweedehands site

Criticus 06-12-2008
Geschreven voor: Marantz DV7001

Ik heb deze dvd speler almeer dan een jaar in bezit.
Wat een verschil met mijn goedkope speler veel betere kleuren,diepte en helderheid.
En het geluid is veel beter.
(zie ook luidsprekers focal 918 van mijn review)
Het geluid bij films is geweldig en komt levenecht over.
Ook luisteren naar muziek is geweldige.
Stereobeeld.sparantgeluid,dieptewerking en de weergave van de stemmen,piano viool konen schiterend over.
Ook popmziek drum ,gitaar etc
klinken levensecht.
Ik luister uren naar muziek, (meestal via de dvd speler)
waardoor de duurzaamheid van mijn een 10 krijgt.
Eigenlijk is deze speler tegoedkoop voor zij prijs.

ps men kan er ook flagbetanden mee afspelen.

Mustang5.0 19-07-2008
Geschreven voor: Marantz DV7001

Ik heb mijn speler gisteren opgehaald.
In de winkel uitgepakt, omdat ik er zeker van wilde zijn dat mijn gedownloade schijfjes het zouden doen, en ja die doen het, zelf beter dan mijn vorige speler de Philips 963SA die vaak niet de gedownloade schijfjes slikte.
Na het uitpakken thuis gelijk aan de slag gegaan, omdat ik een hekel heb aan boekjes lezen ( en het is een dik boek wat je erbij krijgt, wel meerdere talen, maar toch )
Ik heb nog geen CD upsampling gebruikt ( kon vannacht pas hoofdstuk vinden, aan gezien ik om 06:00 uur op moest om naar mijn werk te gaan )
Nu klonk hij al mooi, moet je na gaan als hij wat ingespeeld is.
Er zit een aan/uit knop op en je kan hem ook nog in standby zetten, natuurlijk gebruik ik die alleen maar, liever lui dan moe ;-)
Ik heb mijn speler aangesloten op mijn Full HD LCD, het eertse wat mij is opgevallen dat hij niet meer van zelf overschakeld naar de goede TV-ingang.
Hiervoor had ik mijn DVD via scart aangesloten en bij scart schakeld hij wel op juiste ingang, dus DVD hup naar DVD ingang, TV dan naar TV ingang,
Gelijk even naar de winkel gebeld met de vraag of dit een instelling is, volgens die meneer is dat alleen iets van scart, die geeft een signaaltje mee zodat hij op de juiste ingang komt te staan.
Ik dacht oke, dan zet ik hem op HDMI ingang en als ik dan TV wil kijken via mijn Humax 9200C, die wel scart heeft, schakeld die hem wel over naar TV ingang.
Jammer maar dit doet hij niet, ik weet niet of er iemand is die weet of dit een instelling is ( Ik heb de Toshiba X3030D )
Na wat speakerinstellingen gedaan te hebben qua grote en afstand en nog wat beeld instellingen ben ik een stukje film gaan kijken.
Wat mij opvalt is dat hij wat donkerbeeld geeft, nou kan je de TV wel wat lichter zetten maar dan is de TV via de Humax te licht.
Ik denk dat het een instelling is van de DV7001, maar ik zal toch de handleiding erbij moeten nemen denk ik.
Ook valt mij op dat zodra het beeld voor 95% donker is hij het beeld zelf donkerder maakt.
Het beeld was helemaal zwart met een paar letters witte tekst erin.
Normaal zal je hier geen last van hebben omdat ik tot nu toe geen enkele film kan herinneren die dat zo had ( en ik heb er wat gezien ;-) )
Toen het geluid, en daar had ik om precies te zijn 10 minuten de tijd voor omdat ik toen visite kreeg.
Het klonk erg mooi, zelfs Dire Straights met Money For Nothing klonk mooi op mijn Pied Pipers ( ik weet niet waarom, maar die cd klinkt naar heel wat forum berichten te hebben gelezen over de Pied Piper niet vol )
Nou nu met de DV7001 dus wel, werkelijk niet te geloven wat deze speler kan doen.
Zoals ik al eerder schreef CD upsampling nog niet kunnen toepassen, maar ga dit morgen zeker proberen omdat mijn vorige speler dit ook had.
Dan zit er nog ook knopje op om alleen audio weer te geven, dat verschil kon ik in de 10 minuten niet horen.
Mijn vorige speler had deze knop ook, alleen bij die speler moest je elke keer na een DVD kijken de knop weer indrukken ( deze knop zat niet op de afstandbediening )
Ik heb er nog wel wat foto's op gekeken, omdat hij JPG bestanden aan zou moeten kunnen.
Ik heb er een JPG schijfje ingedaan, helaas deze deed niets.
Tweede JPG schijfje er in gedaan, en gelukkig deed deze het wel, vreemd genoeg niet in kleur ( teminste 80% niet in kleur )
Misschien is dit ook wel een instelling maar ik heb de DV7001 niet om foto's te bekijken op mijn LCD.
Wat je ook veel leest is dat het laadje erg fragiel is, en tja ik kan niet anders zeggen.
Ook wil ik nog even vermelden dat ik het jammer vind dat er voor op allemaal logo's staan ( Dolby Digitaal, DTS, DVD audio, DVD video en SACD )
Liever had ik gezien dat dit stickertjes waren zodat ik die eraf kon halen.
Ik heb van een Forum af hoe je je Firmware zien kan, helaas dit werkt bij mij niet.
Ik weet nu niet welke firmware ik heb, ik doe of iets verkeerd of ik heb de Fora niet de juiste methode om de Firmware te kunnen zien.

Kopie:zet speler aan zonder schijfje,
Wacht tot speler laat zien NO DISK
Druk op OPEN/CLOSE knop
Zodra het laadje open is drukje op OPEN/CLOSE
Wacht tot de lade helemaal dicht is en druk
dan op de knop DIPS
Dan zou de Firmware versie te zien moeten zijn.

Niet bij mij dus :-(

De cijfers die ik nu geef is dus eigenlijk niet iets van de lange termijn want ik heb hem nog geen 24 uur.
Maar ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben, en dat hij er zeker degelijk uitziet.
Ik verwacht van een speler in deze prijsklasse dat hij toch zeker 5 jaar moet spelen en niet zoals mijn vorige de geest geeft 1 maand na de extra aangekochte garantie van 5 jaar.
Deze speler was dan wel € 250 goedkoper, maar de tijd zal het leren.

Met vriendelijke groet Musatng5.0

peterro 22-06-2008
Geschreven voor: Marantz DV7001

Ik heb deze dvd speler nu 2 maanden in bezit er ben er zeer tevreden over .
Wat me gelijk opviel was dat de kleuren veel levendiger/mooier zijn uiteraard word alles ook scherp weergegeven.
Het geluid is super ik hoor details in de muziek die ik nog nooit heb gehoord .
Wat ook een plus is het loopwerk dat is echt geruisloos.

De lade vind ik iets te kwetsbaar maar dat moet de tijd leren of het ook echt zo kwetsbaar is.
Wat ik een nadeel vind is dat de afstandbediening zonder dat je hem iets heb geleerd werkt op mijn philips dvd recorder als ik op play druk of de lade open o.i.d dan gaat doet de dvd recorder dat ook. Is soms heel iritant.

huubke 04-05-2008
Geschreven voor: Marantz DV7001

Eigenlijk verdient deze speler in alle opzichten een 10 plus. Ik gebruik de speler enkele weken en moet bekennen dat alles nog gedetailleerder gaat klinken en de kleuren steeds mooier worden ( ingespeeld ) wat mij opvalt is dat sommige details aanwezig zijn wat ik bij mijn vorige speler niet zag. Bijvoorbeeld wit is echt wit en zwart is diep zwart. Daarom als ik de Marantz kon kronen met 10 plus dan deed ik dat. Een perfekte speler voor zijn prijs.

miemel 28-04-2008
Geschreven voor: Marantz DV7001

Deze dvd speler is niet mijn eerste maar wel qua beeld en geluid de beste tot nu toe. Ik heb meerdere merken gehad bv. sony harman kardon en denon. De Marantz scoort wat betreft meerkanaals cd ( super audio ) erg hoog, is zeer gedetailleerd en klinkt loepzuiver. Een bepaalde DVD van Fish vertoonde met mijn vorige spelers nogal wat beeldruis.Met de Marantz 7001 is dit haarscherp. En de prijs is echt niet hoog als je kijkt naar zijn prestaties en degelijkheid. Het loopwerk is erg stil en inlezen van de software gaat naar mijn gevoel sneller dan mijn vorigr speler. Veel functies via afstandbediening in te stellen.Ik kan hem alleen maar aanbevelen. Prijs kwaliteit zijn zeer goed.

Martin Jurg 19-12-2007
Geschreven voor: Marantz DV7001

Hallo Allemaal, De DV7001 speler nu zo'n 3 maanden in bezit. En hij bevalt helemaal top!! Ik heb hem via HDMI op mijn marantz SR5002 surround versterker aangesloten met een Mordaunt Short genie speaker systeem en Philips LCD tv. Als aktief film kijker al veel DVD's gekeken en nog totaal geen problemen ondervonden. Zeer goede audio en beeld kwaliteit. Volgens mij een echte aanrader. Met de ervaring uit het verleden met Marantz ga ik er vanuit dat de degelijkheid van dit product ook weer in orde is. Kapot gaan kan altijd, maar dan heb je altijd nog de top service van Marantz. Dus vandaar voor degelijkheid een 9!! (dit is puur mijn ervaring)

Woutertm 21-05-2007
Geschreven voor: Marantz DV7001

Deze Marantz in combinatie met mijn Pioneer Plasma gekocht op aanraden van dealer. Via HDMI aangesloten. Ongelooflijk, ik iwist niet dat er zoveel verschil kon zitten in DVD players! Een High End apparaat voor een acceptabele prijs. Beeld en geluid echt geweldig, een absolute aanrader!

A. van Schaik 13-04-2007
Geschreven voor: Marantz DV7001

Opvolger van mijn Philips SA963 die (na net 3 jaar) de geest heeft gegeven. Ik beschik nu eindelijk over een multi-apparaat dat wél alles slikt wat wordt beloofd. Daarbij, in aanvulling op de productomschrijving, doet ie ook in sacd.
En, itt tot de productomschrijving, zit er wel degelijk een hdmi-out op.
Voordeel is ook dat ie een echter UIT-knop heeft, zodat ie niet 24/7 in standby staat.

Heb 'm in het zwart bij mijn lokale winkel tegen een bijzonder scherpe prijs gehaald.
Hoe de speler zich op termijn houdt, moet blijken. De eerste ervaringen zijn iig uitstekend. Hij doet wat ie moet doen en na de Philips (kampioen resetten als je van cd op dvd-audio overging of andersom) is dat alleen al een verademing.

avanwig 04-04-2007
Geschreven voor: Marantz DV7001

Deze speler gekocht als aanvulling op mijn SR9600 van Marantz en wat een top apparaat is dit zeg!!

Schitterende weergave van beeld en de geluidskwaliteit is uitmuntend. Als er dan een negatief puntje te noemen is, is dat de peak indicator van de receiver continu oplicht zodra je de speler analoog aansluit. Dit is alleen te onderdrukken door de ATT knop te gebruiken of digitaal naar de speler de luisteren.

Verder niet zoveel op aan te merken, ga 'm lekker inspelen.

Gebruikte kabels voor aansluiting Van den Hul the Name. En coaxiaal de Canare Digifelx II Gold.